Leerkracht, hoe doe jij dat? Deel jouw ervaringen met het aanpassen van lesmateriaal Pas jij lesmaterialen aan voor leerlingen met een leesbeperking? We zijn benieuwd naar jouw ervaringen! We hebben 5 vragen voor je: Poll Hoe vaak pas je handmatig lesmaterialen aan voor leerlingen met een leesbeperking (dyslexie, slechtziend of blind)? Keuzen Vaak! Bijna dagelijks Geregeld; 1 of meer keren per week Soms; 1 of meer keren per maand Zelden; een paar keer per jaar Nooit Poll Gebruik jij speciale hulpmiddelen bij het aanpassen van lesmateriaal voor een leerling met een leesbeperking (dyslexie, slechtziend of blind)? Keuzen Ja Nee Ik weet niet welke hulpmiddelen er zijn Poll Hoeveel tijd ben je per week kwijt met het aanpassen van lesmaterialen voor een leerling met een leesbeperking (dyslexie, slechtziend of blind)? Keuzen Minder dan een uur per week 1 – 3 uur per week Meer dan 3 uur per week Poll Lesmateriaal aanpassen: wat levert jou de meeste tijd op? Keuzen Een collega die voor mij lesmateriaal aanpast voor een leerling met een leesbeperking Een hulpmiddel waarmee ik zelf mijn lesmateriaal kan aanpassen Ik weet niet waar te beginnen;daarvoor moet ik te rade gaan bij een deskundige Poll Wie is volgens jou verantwoordelijk voor het aanpassen van informatie die wordt meegegeven aan leerlingen met een leesbeperking? Keuzen Directie De leerkracht De leerling zelf De zorgcoördinator Alle bovengenoemde personen