Wat levert de LEX voorlees-app op?

Leerlingen Laurens en Casper vertellen over hun ervaringen

Steeds meer scholen maken gebruik van de voorleesapp LEX voor leerlingen met een leesbeperking. Hiermee kunnen leerlingen schoolboeken in gesproken vorm beluisteren. Zij krijgen exact dezelfde lesstof als hun goedziende klasgenoten, met dat verschil dat ze de lesstof gelijktijdig kunnen lezen én beluisteren. Leerlingen Laurens en Casper laten ze zien hoe de app werkt en wat het betekent om hiermee hun schoolwerk te doen. Ook dyslexiecoördinator Miranda vertelt over haar ervaringen.

Wat andere gebruikers over de app zeggen...

'Mijn zoon gebruikt de Lex-app nu voor het derde jaar. Dat gaat heel goed. Boeken worden voorgelezen door een mens. Dat maakt het erg prettig.'

'Ook mijn zoon gebruikt de Lex-app. Dat gaat heel goed! Het helpt hem enorm, vooral met héle lange teksten!'

'Prima app. Onze dochter gebruikt hem ook.'

'Het geeft onze zoon veel meer zelfstandigheid, maar niet te vergeten, ook veel meer zelfvertrouwen.'

'Die gaan we even onthouden. Tnx!'

'Mijn zoon moest er heel erg aan wennen. Vond het fijner als ik er bij zat en voorlas. Maar ja, mama blijft dat niet altijd doen ;-).
Nu gebruikt hij het vooral om toetsen te leren, vooral voor geschiedenis. Dat zijn grote lappen tekst en dan luistert hij gewoon naar het boek en schrijft af en toe op wat hij specifiek moet onthouden.'

'Super app! Mijn zoontje gebruikt hem ook op school.'