'Meer zelfvertrouwen bij leerlingen met dyslexie'
Mentor Ina Yilmaz vertelt over haar ervaringen
Liever lezen dan luisteren?
Vind je het fijner om de tekst te lezen of wil je de tekst graag delen? Hieronder vind je de tekst van het geluidsfragment:
“Als mentor ben je het eerste aanspreekpunt binnen de school voor jouw leerlingen. Ik zorg voor het contact met de ouders, voer gesprekken met leerlingen en zorg voor een fijn klimaat in de klas. Wanneer leerlingen vragen hebben kunnen ze altijd bij mij terecht.
Tijdens het eerste gesprek met ouders in de brugklas wordt wanneer er sprake is van dyslexie onze begeleiding samen met hen besproken. Dit haalt veel onzekerheden weg, bij ouders én bij de leerling.
Ik vertel ze over mijn ervaringen met de LEX app. Niemand wil een uitzondering zijn. Zeker niet in de brugklas! De LEX app zorgt er namelijk voor dat er met gesproken studieboeken precies hetzelfde geleerd wordt als de rest van de klasgenootjes. Dit zorgt voor een fijne sfeer in de klas, waar leerlingen zelfvertrouwen krijgen en graag naar school komen. Niet alleen in mijn lessen, maar ook bij mijn collega’s. Super!”