7 artikelen

Sorteren op:
  • Ervaringen
    Afbeelding
    twee voeten voor een vraagteken met links en rechts een pijl
    De juiste leesvorm voor Coen (CVI)
    Coen heeft een oogziekte die hem belemmert bij het lezen. Daarom leest hij schoolboeken in gesproken vorm, met een speciale voorlees-app. Hoe is de keuze voor deze aangepaste leesvorm gemaakt?
  • Ervaringen
    Afbeelding
    Moeder Annelies en zoon Timo kijken samen op een laptop
    De zoektocht van een moeder...
    We spraken met moeders van schoolgaande kinderen. Allemaal zoeken ze antwoorden op grote vragen: Wat is er toch met mijn kind aan de hand? Waarom is het schoolplezier weg? Is er misschien sprake van dyslexie? In een reeks portretten nemen moeders ons mee in hun zoektocht en de rol van dyslexie hierin.
  • Ervaringen
    Afbeelding
    portret van een tiener in het bos
    Ole heeft CVI (cerebrale visus stoornis)
    Ole heeft CVI (cerebrale visus stoornis). Hoe gaat hij daarmee om op school? Welke hulpmiddelen gebruikt hij bij het leren en welke ondersteuning krijgt hij in de klas? Je leest het in dit interview.
  • Ervaringen
    Afbeelding
    Toke met een brailleboek in haar handen
    Als AOB-er raak ik nooit uitgeleerd
    Toke is AOB’er, voluit ambulant onderwijskundig begeleider, bij Koninklijke Visio. Ze begeleidt leerlingen met een visuele beperking die naar een reguliere basisschool gaan. Goede kennis was benieuwd naar de ins- en outs van haar vak en naar haar persoonlijke drijfveren.
  • Ervaringen
    Afbeelding
    Zorgcoördinator Ellen op haar werk
    Zorgcoördinator Ellen over gesproken boeken
    Zorgcoördinator Ellen is enthousiast over gesproken boeken. Bestellen, aanklikken en meteen streamen. Ze ziet dat het voor haar leerlingen met dyslexie werkt.
  • Ervaringen
    Afbeelding
    Teun
    "Ik houd energie over dankzij voorleesapp LEX!"
    Teun is slechtziend en gebruikt de voorleesapp LEX voor zijn studie Social Work. Hoe gebruikt hij de app? En wat zijn de voor- en nadelen?